Meijer Administratie, wij helpen u graag.

Administratiewerkzaamheden die we voor u uitvoeren

Heeft u hulp nodig bij de salarisadministratie van uw onderneming? Of heeft u geen kaas gegeten van de telkens veranderende belastingregels en wilt u fouten in de aangiftes voorkomen? Meijer Administratie in Geldrop ondersteund u met het voeren van een overzichtelijke administratie.
 

Financiële administratie

Het is mogelijk om uw administratie volledig of gedeeltelijk aan ons uit te besteden. We bieden u hierin begeleiding en advies. In overleg met u bekijken we hoe we uw administratie het beste kunnen verwerken, coderen en bewaren. Besluit u uw administratie volledig aan ons over te dragen, dan wordt deze op een ordelijke wijze gecodeerd en verwerkt in ons systeem. U kunt er ook voor kiezen om de administratie zelf in te voeren in ons systeem. Wij controleren op de achtergrond en kunnen direct correcties toepassen. Het jaar kan afgesloten worden met een jaarrekening.

Inkomstenbelasting voor ondernemers

Ook als zelfstandig ondernemer ontkomt u er niet aan: de aangifte inkomstenbelasting. Deze is een stukje gecompliceerder dan die van particulieren. U heeft met meerdere factoren te maken zoals winstcijfers, bedrijfskosten en fiscale aftrekposten. Het kan een ingewikkelde kwestie zijn. Gelukkig hoeft u hier helemaal geen omkijken naar te hebben als u de aangifte inkomstenbelasting door ons laat verzorgen. 

Btw-aangifte

Het aangeven van omzetbelasting – de btw – doet u maandelijks, per kwartaal of jaarlijks. Dit is afhankelijk van de hoogte van het bedrag dat u moet betalen. Als u de administratie door ons laat verwerken krijgt u op tijd de aangifte door, hierdoor voorkomt u boetes voor het niet op tijd indienen van de aangifte.

Fiscaal advies

Naast het regelen van de omzetbelasting (btw), loonbelasting en inkomstenbelasting zijn er uiteraard nog meer belastingzaken en fiscale overdrachten waar u rekening mee dient te houden. Door ook deze zaken bij ons onder te brengen bespaart u een hoop tijd en mogelijke verwarring. Daar de belastingregels zijn net zo veranderlijk zijn als het Nederlandse weer, werken wij nauw samen met een belastingadviseur. In opdracht van ons begeleidt hij u onder meer met: bedrijfsverkoop, beëindiging bedrijfsactiviteiten en gecompliceerde aangiften.

Salarisadministratie

U kunt door ons uw salarisadministratie laten verzorgen. Wij bieden u een standaard pakket die u ook kunt uitbreiden met verschillende opties.

 

Het standaard pakket bestaat uit:

  • verwerken van de mutaties
  • verzorgen van de loonstroken (maximaal 14 per jaar)
  • aangifte loonbelasting
  • jaaropgave werknemer
  • journaalpost

 

Extra opties zijn:

  • bijhouden CAO (alleen voor verloning)
  • bijhouden vakantie- en verlofdagen
  • aan- en afmelden werknemers ARBO/UWV
  • bijhouden verloop, contracten, jubilea en verjaardagen
  • aan- en afmelden van werknemers bij pensioenfondsen, inclusief jaarwerk

 

Overige opties zijn:

  • aanmelden nieuwe werkgever
  • werkgeversverklaring
  • proforma loonberekening
  • maken van standaard contracten

Administratie voor kinderdagverblijven

Een specialisme van ons is het verzorgen van de administratie voor kinderdagverblijven. Wij kunnen gedeeltelijk of de gehele administratie voor u verwerken zoals: inschrijvingen, wachtlijst beheer, overeenkomsten, planning (kind), facturering, incasseren, contact met de ouders.